Tokio

20 september 2018 - Chimki, Rusland

Het is even na 10 uur lokale tijd als we in Tokio landen. De vlucht was voorspoedig, de slaap (te) weinig. Het is lekker weer, een graad of 25.

Wat direct opvalt is hoe hulpvaardig de Japanners zijn. Of je ze nu zelf vraagt, of je "iets" te toeristisch gedraagt, ze helpen je graag. De koffers zijn snel weer in ons bezit, zodat we op zoek kunnen naar een ATM voor wat cash geld. Bij het postkantoor halen we onze mobiele WiFi af en die "installeren" we onder het genot van een kopje koffie bij de Starbucks.

Daarna wisselen we alvast onze vouchers in voor de Japan Railpass waar we over een paar dagen mee gaan reizen. De rit met de trein naar Tokio doen we met een OV die Jannie al aangeschaft had. Een goede voorbereiding is het halve werk.

De rit naar Tokio gaat voorspoedig waarbij we beiden regelmatig even wegdoezelen. De wandeling naar ons hotel is ook maar een kleine 10 minuten, dus de motregen deert ons niet zo. De Japanners wel, die lopen (bijna) allemaal met een paraplu. We zijn nog een uurtje te vroeg om in te checken, maar kunnen wel lekker loungen.

Als we rond 4 uur zijn ingecheckt, gaan we de kamer bewonderen. Hij is niet groot, maar ook niet te klein; oftewel prima voor de komende 2 nachten. Jannie besluit "even te gaan liggen", ik ga lekker douchen. Als ik terugkomen is Jannie al in dromenland. Ik ga naar mijn "dromenland": een mega grote electronica winkel op 5 minuten lopen, naast het station waar we aankwamen.

Het is een drukte van belang en een "gekkenhuis". Je raakt gewoon niet uitgekeken en dan ben ik alleen nog maar op de begane grond geweest 🤣. Ik koop een kleinigheidje: een soort van ring voor de telefoon waarmee het ook een standaard is. Vervolgens ga ik terug naar ons hotel.

Jannie heeft een restaurant(je) uitgezocht op een kleine 10 minuten lopen, helaas door de regen. De menukaart kunnen we natuurlijk niet echt lezen, maar buiten waar we op onze beurt moeten wachten, staat een automaat met plaatjes. Daar moeten we biljetten invoeren en krijgen we ticketd waar onze bestelling op staat. Het duurt niet lang voor we naar binnen mogen om aan de bar te gaan zitten eten. De ramen (Japanse noedelsoep) smaakt ons prima en gelukkig hebben we naast de stokjes ook een grote Oosterse lepel om mee te eten.

Als we uitgegeten zijn, wandelen we terug en bezoeken we de electronica zaak gezamenlijk. Wat een mega-winkel zeg! Er zijn minstens 7 verdiepingen. We bezoeken de meesten voor weer terug wandelen naar het hotel. Tijd om de slaapachterstand in te gaan halen. Morgen gaan we Tokio verder verkennen. Het is alleen jammer dat het waarschijnlijk de hele dag gaat regenen, maar daar verzinnen we vast iets op.

1. Anja:
    21 september 2018
    heel leuk van jullie te horen, ik volg jullie blog met veel plezier!!
  2. Wout Keulers:
    21 september 2018
    Erg leuk om te lezen. Het lijkt wel een andere wereld niet? Heel veel plezier en tot de volgende posts!