Wo 19 sept - Op naar Tokio

19 september 2018 - Ostia, Italië

Ik wordt wakker van het watergeklater vanuit de douche. Ook ik start de dag met een heerlijke douche. Koffers worden weer ingepakt voor zover al nodig en deze wachten op ons in de auto terwijl wij gaan ontbijten. Vandaag staat geheel in het teken van het reizen.

Na het ontbijt is het tijd om richting het vliegveld Leonardo dat Vinci te gaan om de auto in te leveren en in te gaan checken. De rit naar het vliegveld kent nog een kleine vertraging vanwege een file, maar die brengt ons niet in de problemen. Het inchecken van de auto gaat op z'n Italiaans: waar zijn de sleutels? Tot ziens. Niets wordt gecheckt, maar we hebben de auto dan ook smetteloos weer ingeleverd. Daarmee zijn we om half 10 mooi op tijd om in te checken voor de vlucht: om half één vertrekken we.

2* Cappuccino luid de bestelling. Een opwarmertje voor we straks gaan boarden voor onze vlucht naar Moskou. In het vliegtuig is het niet echt druk. Stomtoevallig heeft Jannie een plekje uitgekozen, waarbij er niemand naast ons zit. De stoel bij het raam is vrij en heeft ook nog eens geen stoel voor zich. Ik nestel me dan ook in de vrije stoel en kan daarmee genieten van meer dan voldoende beenruimte en een raampje om lekker naar buiten te kunnen kijken. Totdat.... Totdat 2 stewardessen me vriendelijk komen vertellen toch van stoel te wisselen. Het bleek een Space+ stoel te zijn en daar moet j extra voor betalen. Bij het boeken, nu kan dat niet meer. Dus ben ik toch maar een stoel opgeschoven en naast Jannie gaan zitten. Helaas, pindakaas 😏

De vlucht ging voorspoedig, weinig over te melden. Het volgende traject brengt ons dus echt naar Japan. Nog even wachten op het vliegveld in Moskou en dan kunnen we door. We rekenen op 2 uur wachten, maar vanwege een uur tijdsverschil, is het maar een uurtje wachten. Ik zal maar niet vermelden dat we even "uit eten" geweest zijn bij de Burger King, want dat leid vast tot commentaar. Oftewel, in de rij, kaart laten zien en ons plekje zoeken in het vliegtuig. Wat wel mooi is en Jannie ook al aan me vertelde is dat er een USB aansluiting in de stoel zit. Dat wordt dus probleloos filmpje(s) en series kijken die ik thuis al had gedownload van NetFlix. Lang leve de digitale wereld.