Bye bye Londen

2 oktober 2018 - Lemmer, Nederland

De nacht was lang, tenminste voor mij. Het is weer even omschakelen als je zo door de tijdszones heen vliegt. Tegen 12 uur ging ik slapen, maar om een uur of 4 was ik al weer klaar wakker. Tijd om m'n boek erbij te pakken; nog steeds heel wakker. Tijd om dan maar er een film te gaan zien, maar nog steeds heel wakker terwijl ik daar normaal goed bij kan slapen 😉. Dan maar weer boekje lezen; het is alweer half zeven voor ik ga slapen. Jannie ligt nog steeds lekker te tukken. Tegen half 9 zijn we beiden wakker. Tijd voor een uitgebreid ontbijt waarbij we het English breakfast volop combineren met het continental breakfast. Er gaat ook voldoende koffie in en rond half 11 gaan we terug naar de hotelkamer. Dan kan ik even aan het verslag tot nu toe werken. We vliegen pas om kwart voor drie, dus we hebben nog even tijd om te overbruggen, maar een bezoek aan Londen zit er helaas niet in.

Na het uitchecken gaan we nog even in de Lobby zitten voordat we onze bagage gaan afleveren op het vliegveld. De afhandeling gaat vlotjes net als het inchecken. Dus kunnen we weer even langs de winkeltjes "strawlen". We gaan nog even naar boven waar we, boven op de terminal, een mooi uitzicht over Heathrow hebben en vele vliegtuigen zien landen en opstijgen. We kunnen de skyline van Londen ook zien. Als het tijd is te boarden, gaan we als een van de laatsten aan boord. De vlucht gaat voorspoedig, in 3 kwartier zijn we op Schiphol. Maar ondanks deze korte vlucht, kregen we nog wel een versnapering. Het was een wrap, niet het standaard metalen boxje uit de magnetron. Weer eens wat anders!

Het is even na half vier als we landen volgens m'n horloge, maar lokale tijd is het half vijf. De koffer en Jannie haar rugzak komen al snel voorbij. De rit met de bus naar P3 gaat ook soepel. Zo zitten we dus vrij vlot weer in de auto op weg naar Lemmer. Nog even een koffiestop aan de A6 bij Hajé en dan zijn we weer thuis. De beestenboel is blij ons te zien en voor ons geldt hetzelfde.

Joke heeft ook van haar "vakantie" genoten geeft ze aan. Ze heeft zich prima vermaakt met de honden en katten. Maar ook van Lemmer heeft ze genoten. Ze heeft voor ons allen een lekkere stampot boerenkool met spekjes, rookworst en gehaktbal gemaakt. Een ware traktatie die wordt afgerond met door Joke gemaakte appeltaart van appels van onze eigen boom. Een prachtige afsluiting van een geslaagde trip naar Japan.

Sayounara!

1. Cuny:
    3 oktober 2018
    Heerlijk reisverhaal, blijven doen, ook bij de nog komende “verre” reizen.