Dag 31 - terug naar Schiphol via Kiev

8 augustus 2016 - Kiev, Oekraïne

De vlucht naar Kiev vertrok mooi op tijd. In 10 uur tijd werden we weer teruggevlogen naar het Westen. Jannie heeft niet echt geslapen, maar Sanne en ik hebben wel redelijk kunnen slapen. Niet vergelijkbaar met het eigen bed natuurlijk, maar aangezien we geen vliegend bed hebben, was dit een goed alternatief. De zon kwam op toen we over Azerbeidzjan en hoog boven de wolken vlogen.

We krijgen ruim een uur voor de landing in Kiev nog een ontbijt geserveerd. Het is ongeveer kwart voor twaalf Thaise tijd als we landen. Oftewel het is het nu kwart voor 8 in de morgen Kiev. De zon schijnt. Het weer ziet er goed uit, maar daar zullen wij niet zoveel van mee krijgen aangezien wij binnen moeten blijven.

Het is een lange wachtrij waarin we aan moeten sluiten in de rij richting de transfer, veel langer dan een maandje geleden. Toen stonden we hier ook. De controle gaat "Oekrains vriendelijk" met bijna geen woord Engels. En als je het niet begrijpt, herhalen ze het netjes voor je. In het Oekrains.

Wij gaan weer even naar "de Italiaan" voor een bakje koffie en een pizza als ontbijt. Als we die op hebben, kunnen we ook alweer boarden. Even na 11 uur (lokale tijd) vertrekken we naar Amsterdam. De zon schijnt hier nog volop. Ben benieuwd hoe dat straks in Nederland is.

Het is bijna half twaalf (Nederlandse tijd) als we Nederland weer binnen vliegen. We vliegen nog boven de bewolking, maar af en toe kan ik toch de bewoonde wereld zien. Het is warm in het vliegtuig. De (dunne) fleecetrui was nu zeker niet nodig. Ik heb een film gezien en had daar precies genoeg stroom voor op mijn Mediaplayer. Jannie en Sanne keken ook film op hun iPad.

Even na half 12 zien we Urk liggen. We vliegen langs het IJsselmeer naar Schiphol. Lelystad en Almere schieten aan ons voorbij. Het is kwart voor twaalf als we landen. Bij aankomst op Schiphol hebben we iets nieuws. Vanuit de slurf moeten we met een trap naar beneden. Daar staat een bus klaar die ons baar het hoofdgebouw, waar we omheenrijden, brengt.

Weer binnen lopen we via de lange gangen richting de bagageband. Daar worden Sanne en ik weer verenigd met onze rugzakken en Jannie met haar koffer-tas. Tijd om een treinkaartje te kopen en naar Lelystad te rijden. Daarvoor stuur ik eerst nog een berichtje aan Anja zodat zij weet hoe laat we daar zullen aankomen. Zij haalt ons namelijk weer op vanaf Lelystad.

En daarmee zit onze vakantie naar Thailand erop. Een mooie vakantie. Bijna een maand, maar zeker niet te lang. We hebben veel gezien en veel gedaan. En genoten van het land en haar supervriendelijke bevolking.
"It was a nice trip! ".

1. Joke:
    8 augustus 2016
    Welkom thuis....heb elke dag genoten van jullie vakantieverslag en de leuke foto's .
    Indrukwekkende trip en wat is deze maand om gevlogen.
  2. GJ:
    9 augustus 2016