Dag 28 - Ko Phi Phi, disco city

6 augustus 2016 - Tambon Ao Nang, Thailand

Het is even voor half zeven als ik wakker wordt. Ik ga buiten liggen om de start van de dag mee te maken. De zon is al op en deze weerkaatst in de zee. Er zijn ook al enkele vissers op pad. Maar het is nog heerlijk rustig. Ik zie een paar vlinders rondvliegen. En aan het strand zie ik 2 aalscholvers. Jannie wordt na een uurtje ook wakker en komt ook buiten liggen. Het ziet er naar uit dat het een mooie dag gaat worden.

Een uurtje later komt er al steeds meer bedrijvigheid en is de oorverdovende stilte over. Mensen worden wakker en er komen steeds meer boten langs gevaren. Even voor acht uur om een grote veerboot die van het vaste land komt. Jannie gaat op het strand zitten boekje lezen.

Het is een uur of negen als we Sanne wakker maken:tijd om te gaan ontbijten. We zitten met een tafeltje zo goed als aan het strand. De zee is rustig en de zon begint in kracht toe te nemen. Wij genieten daar net zo van als van het lekkere ontbijt. Na het ontijt gaan we de tassen inpakken om ervoor te zorgen dat we voor 11 uur kunnen uitchecken. Om half één gaat de boot naar de pier van Tonsai Village, het dorpje waar we vandaag verblijven en overnachten.
Jannie en ik gaan nog even aan het strand zitten boekje te lezen. De zee komt steeds hoger, dus moeten de stoelen af en toe verplaatst worden.

We gaan zo naar Tonsai Village, het enige dorp op het eiland waar een drietal brommertjes rondrijden. Die zijn van de politie. Gister hebben we op het strand ook maar één auto gezien, waarschijnlijk de enige van het eiland. Die was bezig een boot uit het water te halen. Daarnaast hebben we ook maar een paar fietsen gezien: alles gebeurt hier te voet.

De overtocht is rustig, veel rustiger als gister. Alleen is het wel druk, dus gaan we met 2 boten. Na een klein half uurtje zijn we er. Wij lopen met onze bagage op de rug naar het hotel. Het is lekker warm, dus zweterig. Als we aankomen was ik nog snel even een paar T-shirts voor de komende dagen. Dan kunnen die vast drogen als wij vanmiddag op pad gaan.

We gaan een hapje eten voor we naar het strand aan de oostkant van Tonsai Village gaan. Sanne gaat liggen bakken. Jannie gaat, omdat het heel laag water is een heel stuk uit de kust in de zee zitten. Ik probeer mijn tijd door te komen. Eerst maar even de zee inlopen, dan boek lezen op het strand en maar weer rondhangen op de strandstoel. Als Jannie weer uit de zee komt, nee niet als een zeemeermin maar gewoon lopend, gaat ze op zoek naar schelpen. Daarna gaat ze ook boek lezen. Sanne vermaakt zich prima met haar telefoon (dankzij mijn powerbank) en de aanwezigheid van internet. Ik hang nog steeds maar wat in m'n strandstoel: strand is saai!

Als we teruggaan naar de hotelkamer gaan de dames douchen. Ik koop intussentijd tickets voor de veerboot naar Krabi voor morgenmiddag. Half vier verlaten we dit eiland. Maar niet voor we nog een nacht in deze feeststad hebben doorgebracht. Het is nu tijd om weer een leuk restaurantje te zoeken om lekker te gaan eten.

We hebben weer gekozen voor een simpel restaurantje vlakbij het hotel. Het ziet er een beetje sjabby uit met simpele tafeltjes en stoeltjes, maar het eten is zeker niet duur en smaakt ons heel goed. Na het eten hebben we een uniek moment: we laten ons alle 3 masseren. Eerst moeten we natuurlijk een goede prijs onderhandelen. Bij de 1e en 2e massagesalon lukt dat niet, maar bij de 3e ben ik succesvol. Sanne en ik gaan weer voor de voetmassage. Jannie kiest voor een rug- en schoudermassage. Na enige tijd vraagt de masseuse aan Jannie of ze net gegeten heeft. Dat is blijkbaar niet zo slim bij haar massage, maar nu simpelweg een feit. We worden flink onder handen genomen% een stevige massage. Maar dat is wel lekker. Alleen Jannie vind hem op het randje.

Volledig herboren verlaten we het pand. We gaan nog even het stadje in. Het is druk. Bij vele winkeltjes verkoopt men emmertjes met een combi van frisdrank en drank naar keuze om zelf te mixen. We zien velen ermee lopen en dan drinkt men uit de emmertjes, met rietjes. Er zijn naast de vele tattooshops ook vele kroegjes. Sommigen met alleen muziek, bij anderen wordt live opgetreden. Wij gaan even naar binnen bij een zaak waar je als toerist zelf kunt kickboxen tegen een Thai. Dat trekt veel publiek en is wel grappig om te zien. Maar Jannie is al klaar voor ze eigenlijk een stap binnen heeft gezet. We zijn dus snel weer vertrokken en gaan terug naar het hotel. Time to call it a day.

's Nachts wordt ik nog een paar keer wakker van de feestende toeristen die terug keren naar hun hotel en bij ons voorbij lopen te lallen. Maar ik kan de slaap gemakkelijk hervatten.