Dag 29 - terug naar Krabi

6 augustus 2016 - Tambon Ao Nang, Thailand

De airco op de kamer maakte het goed koud. We konden hem echter niet bedienen en als ie uit was, hadden we last van de steekvliegen. Dus hebben we hem maar aangelaten. Als ik 's morgens een uur of 9 even richting het strand loop is het alweer lekker weer. Het is vloed, het water staat hoog en de boten die gisteren nog droog lagen, drijven weer. Op het strand is eigenlijk nog bijna niemand te ontwaren. Zij die al wakker zijn, zijn in het stadje aan het ontbijten. En de bouwvakkers zijn al aan het werk. Ze bouwen aan nieuwe of vernieuwde hotels en appartementen.

Ik maak een wandeling langs het strand en ga via de straatjes weer terug. Het stadje ontwaakt, net als haar toeristen. Als de dames wakker zijn pakken we de tassen in en laten die eerst achter bij het hotel. Wij gaan ontbijten bij The Rock. Daarvoor moeten we eerst een steile trap beklimmen.

Na het ontbijt gaat Jannie naar een tentje aan het strand dat ze gister al had gezien. Zij gaat daar relaxen. Sanne en in gaan het stadje nog even in, op zoek naar een mooie tattoo. Er is veel keuze, maar (nog) niet precies wat ik zoek. Dus keren wij onverrichter zaken terug en sluiten wij bij Jannie aan. Ook wij gaan lekker op het terras aan de zee zitten. Van eb is zeker geen sprake meer, het water komt bijna tot aan ons tafeltje. Vanaf hier heb je mooi uizicht over de zee en het stadje. En men draait relaxte muziek op de achtergrond.

Even later stappen we op. Jannie is er uit. Ze gaat voor een manicure. Alleen de mooi gelakte nagels die als voorbeeld getoond worden laat ze schieten. Sanne gaat ook naar binnen, maar dan om lekker te zitten in de koelte. Ik zoek vast een plekje om te gaan lunchen. Maar als Jannie klaar is, wil Sanne ook wel een pedicure behandeling. Dus moet ik nog een half uurtje extra wachten.

Na de manicurebehandelingen halen we eerst onze tassen op. En dan gaan we terug naar het bakkertje waar we gisteren ook waren. We genieten van heerlijke koffie en een nog lekkerdere wrap. Die is zo groot dat we die meenemen naar de boot.

De boot ligt al te wachten en is behoorlijk volgeladen met toeristen. Jannie gaat op het achterdek zitten. Sanne en ik zoeken binnen een plekje. Dit keer gaan we niet benedendeks zitten, maar we zoeken boven een plekje. Daar hebben we uitzicht naar buiten. Ben benieuwd hoe (on)rustig de zee vanmiddag is.

De overtocht was rustig, veel rustiger dan de vorige keer. In anderhalf uur zijn we over. Het is weer laag water, dus vele boten zijn drooggevallen. We moeten richting het centrum, vlakbij de Night Market. Omdat het niet op loopafstand is, gaan we met de taxibus. De chauffeurs staan al klaar bij het verlaten van de loopplank. "Where are you going?" hoor je om de zoveel meter. Logisch natuurlijk, wij moeten op pad en zij hebben vervoer. Buiten aangekomen regelen we een goedkoop taxibusje. Het is ongeveer 4 km naar het centrum, maar dat gaan we zeker niet lopen met al die bagage. Het is niet druk, zeker niet via de shortcut. Dus zijn we er binnen 10 minuten.

We checken in en worden naar een ruime en schone kamer gebracht. Tijd om even op te frissen onder de douche. Wat wel grappig is, is dat we de vorige keer toen we met de brommer naar de Night Market gingen vanuit Ao Nang, dat we toen 1 straatje verderop hadden geparkeerd. De Night Market, waar we straks een hapje gaan eten ligt dan ook maar een paar straten verderop.

Het is weer gezellig druk. En we vinden ook weer lekker eten. Sanne kiest voor haar favoriete garnalen, Jannie laat een lekker gevuld ei bakken. En ik kies weer voor de poffertjes met kokosmelk, daar keek ik gister al naar uit en het smaakt zoals ik het me herinnerde: heerlijk!

De Food market lijkt wel een beetje op een foodhal in Europa: tentjes met eten aan de buitenkant en een groot plein in de midden mer tafeltjes en stoelen. Naar er wordt ook kleding verkocht. Het is een gezellige boel. Er is ook een podium waar opgetreden wordt. Zang en dans valt ons ten deel. Net als 2 optredens van mannen die met vuur kunsten uithalen.

Wij gaan weer terug naar het hotel en maken nog even een tussenstop bij de supermarkt om wat te drinken te kopen. Bijna tijd om te gaan slapen. Morgenmiddag vliegen we terug naar Bangkok en 's nachts weer naar huis. Maar zover is het nog niet. We hebben nog ruim een halve dag in Krabi voor de boeg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade