Dag 30 - terug naar Bangkok

7 augustus 2016

Het is even voor achten als ik wakker wordt. Het regent aardig helaas. Jannie is ook vroeg wakker en gaat lezen. Sanne ligt nog even te slapen. Alhoewel ze even later aangeeft dat het matrasje op de grond niet heel comfortabel was, oftewel ze was ook al wakker. Als ik vraag waar de handdoeken zijn, geeft ze aan dat die onder haar matras liggen. Daarmee heeft ze geprobeerd een iets dikkere matras te krijgen. Zonder succes geeft ze aan.

Als de dames nog druk zijn met het inpakken van hun tas, ga ik beneden vast een kopje koffie drinken, want ik ben heel snel klaar met inpakken. Ik scoor ook alvast een paar toasts. Zometeen zullen we echt gaan ontbijten, maar we moeten even zien in hoeverre de regen een beperking is voor de wandeling ergens naartoe.

De regen valt inmiddels gelukkig enorm mee, het zijn nu spetters. Het restaurantje waar ik wilde gaan ontbijten (tip uit het reisboek) blijkt er niet meer te zijn. Dus zoeken we iets anders dat we vrij snel vinden. Jannie eet dit keer geen soep zoals ze vaak heeft gedaan. Ik kies, net zoals de afgelopen dagen, wel weer voor muesli met vruchten en (zoete) yoghurt. Sanne kiest weer voor een sandwich. Na een lekker ontbijt stappen we op. Het is inmiddels droog geworden. En dan lopen we ineens langs het restaurantje dat we zochten. Maar die is nog gesloten.

We lopen naar de pier en daar liggen veel taxiboten te wachten. We vervolgen onze weg langs de kade. Aan de overkant van de rivier zien we mangrovebossen. En verderop twee grote krijtrotsen, langs beide zijden van de oevers één. Het water staat nog laag. Zo lopen we wat verder door enkele straten en vinden de Morning Market. Maar omdat het inmiddels alweer half één is, is deze al gesloten. Het is zondag, dus de meeste winkels zijn dan ook gesloten. Er is wel een grote winkel open, die lijkt een beetje op de V&D. Daar stappen we even rond.

Onderweg tel ik de 8e Mercedes van de hele vakantie. Ook BMW's heb ik niet echt gezien, eigenlijk alleen hele oude 3-series. En ik heb maar 1 Porsche gezien, een Cayenne.

We lopen langs de straat van de Night Market. De straat is zo goed als leeg en bijna onherkenbaar in vergelijking met gisteravond. Bij café Amazon, ons inmiddels goed bekend, drinken we nog een kop koffie. Een coffee adventure zoals ze het zelf beschrijven. Daar zie ik ook de 9e Mercedes voorbij komen, weer een hele oude.

We lopen nog even terug naar het hotel en daarna naar een klein restaurantje. Daar eten we nog wat voor we naar het vliegveld gaan. Tenminste, ik eet wat. De dames kiezen voor de take-away. Ook hier hangen vele foto's van de koning. Zoveel heb ik nog niet eerder gezien in één restaurant. De prijzen zijn hier nog heel Thais, 50 Baht, net iets meer dan €1 voor een maaltijd. Die prijzen zullen we vast niet meer terug zien nu we straks naar het vliegveld gaan.

De taxi is mooi op tijd. We hebben een privé ritje. Onderweg zie ik de 9e oude Mercedes. Maar we worden ook ingehaald door een hele nieuwe, een GLA. Dat is tien. De rit is een minuut of twintig en we passeren de Tiger Temple die we laatst beklommen hebben. Je ziet nu mooi hoe hoog die op de berg staat. Helaas ben ik niet in de genegenheid en dit te maken.

Zo komen we mooi op tijd aan op het vliegveld. Tijd om even te relaxen voor we om half vijf inchecken. Jannie en Sanne moeten hun waterflesjes nog legen voor ze mee mogen blijkt bij de controle van de bagage. Bij mij gaat alles goed. Bijna voor de 1e keer :-)

En dan is het weer tijd om te wachten. Dat zullen we vandaag nog vaker en langer moeten doen. Maar de mobieltjes en het leesboek zijn gewillig.

Het instappen gaat vlotjes. We zitten niet naast elkaar, maar wel dicht bij elkaar. Het inchecken en eventueel veranderen van de stoel op deze binnenlandse vlucht was ons namelijk niet gelukt. Op de overige 2 vluchten vanaf Bangkok en Kiev wel, dus daar hebben we (hopelijk) wat moois uitgezocht. Het is nog licht als we vertrekken. Het regent zachtjes. De vlucht duurt ongeveer één uur en 10 minuten, lekker snel over zo'n grote afstand in vergelijking met de trein of auto. Bij aankomst in Bangkok zal het dus wel donker zijn. En ik mag daar dan ook wel weer een lange broek van mijn nu nog korte broek maken. Het is fris in het vliegtuig en dat zal het vanaf nu ook vast wel blijven. Alhoewel, we moeten nog van het vliegveld naar het internationale vliegveld. En dan zal het toch nog best lekker kunnen zijn qua temperatuur.

Bangkok is mooi verlicht als we er overheen vliegen. Het is bijna half acht als we landen. Nadat we de bagage hebben opgehaald zoeken we waar de bus is die ons naar het andere vliegveld kan brengen. We vinden hem vrij snel, maar helaas rijdt die net voor onze neus weg. Dus moeten we even wachten op de volgende rit. Maar het is wel een lekkere temperatuur voor in de korte broek., dus ben straf om even te moeten wachten. Maar dat is nog geen halfuurtje.

In de bus zie ik ineens wel 6 Porsche's. En dat is niet zo vreemd, want we rijden langs een Porsche dealer en daar staan ze in de showroom. Hebben ze de Mercedessen qua telling bijna in één keer ingehaald.

Na drie kwartier rijden zijn we op het internationale vliegveld. Die is ontzettend groot. En het is er best druk. Het is nu ongeveer half tien, maar onze vlucht van half twee staat al op de borden. Dus checken we in en laten de tassen daarmee vast achter. We gaan het shoppinggedeelte in dat ook ontzettend groot is. De laatste paar honderd Baht besteden we, om een uur of half elf, aan onze avondmaaltijd. Jannie en ik eten nog Thais, of eigenlijk Japans, maar het eten is vergelijkbaar. Sanne gaat voor de Subway.

En dan is het weer een kwestie van wachten tot we kunnen inchecken voor het 1e en grootste deel van de nachtvlucht naar Kiev. Tot morgen, misschien nog een bericht uit Kiev. Anders als we weer in Nederland zijn.