Dag 18 - dag 6 selfdrive Mae Hong Son - Mae Sariang

26 juli 2016 - Mae Sariang, Thailand

Vanmorgen doen we rustig aan. We kunnen tot 10 uur ontbijten en weer schuiven om half 10 aan. Ook hier is het rustig. De andere gasten, een groep Belgen die hier met busjes waren, zijn alweer vertrokken. We worden goed verzorgd en worden aan tafel voorzien van toast en croissants. Ook de koffie wordt gebracht. Op de achtergrond klinkt weer accoestische muziek, net zoals in de hotelletjes van de afgelopen dagen. Een soort van James Last. Op tafel staan verse bloemen, we hebben uitzicht op de rivier en we horen de vogels vrolijk fluiten. De lucht is blauw, maar er zijn veel wolken te zien. Toch is de zon al redelijk op sterkte, je voelt de warmte van vandaag al op komen zetten.

Na het ontbijt gaan we even lekker bij het zwembad zitten: boekje lezen en puzzelen. En we vinden een hotelletje aan het strand nabij Krabi waar we over een paar dagen naar toe zullen vliegen voor de rest van de vakantie. Het laatste deel van de vakantie alle gericht zal zijn op de mooie stranden en bounty eilanden. Het is tijd om uit te checken en onze weg te vervolgen. We hebben vandaag een kleine 200km af te leggen. We stoppen nog even in het nabij gelegen dorpje en kopen daar antimuggenspray omdat ons flesje bijna leeg is.

Het traject gaat over een goede weg door smalle kronkelende valleien en over lage bergpassen. De weg ligt aan de voet van en langs een hoge bergketen naar het oosten. Onderweg passeren we ook diverse warmwaterbronnen, maar die laten wij links liggen.

Als we door het heuvelachtige gebied rijden komen we bij een heel mooi uitzichtpunt. Je kunt ver kijken en ziet de ene na de andere bergen opdoemen. Er lijkt ook een dammetje aangelegd te zijn waar een mini waterval te zien is. We zitten nu op zo'n 400 meter hoogte.

Halverwege onze trip van vandaag stoppen we in Khun Yuam om een hapje te eten. Ik bestel een grote cola, maar dat is een literfles. Die laat ik schieten. Dan maar een een 7-up, maar die hebben ze niet. Wel een groen flesje Fanta. Als ik die kies blijkt het een groen drankje te zijn, dat heel zoet is. Weer wat geleerd.

We vervolgen onze weg door de vele en groene valleien. Af en toe zien we hellingen waarop men maïs verbouwd. Ook komen we af en toe kleine rijstvelden tegen, maar over het algemeen zien we meer groene begroeiing op de vele heuvels.

30 Kilometer voor Mae Sariang rijden we een klein stadje genaamd Mae La Noi binnen. Het is half vijf, de school is net uit want we zien veel leerlingen lopen. Gekleed in schooluniform en met schriften in de hand.

Het is goed 5 uur als we aankomen bij het Riverhouse hotel. Daar zegt men echter dat ze ons niet verwachten. En dat kan wel mogen, want we moeten 100 meter verder, maar het Riverhouse Resort. Daar kent men ons wel, dus checken weer daar maar in.

We brengen onze bagage naar de kamer en gaan op het terras, aan de rivier, zitten en bestelwagen te drinken. Vanwege de brandende zon is een 2e drankje al snel besteld terwijl een ieder volop van de WiFi gebruik maakt. Sanne gaat online film kijken via putlocker.is en ze kijkt "finding Dora". Jeugdsentiment zegt Sanne. Jannie leest onze blog en bekijkt de foto's terwijl ze ook nog even een aanvraag voor een broodplank afhandelt. Zelf kijk ik op Marktplaats naar een andere fotocamera, want de mijne krijgt kuren.

De WiFi is hier mooi snel trouwens. Lastige is alleen dat in een uur tijd de stroom hier 2 keer uitvalt. Licht hebben we nog niet nodig, want de zon is er nog even. Maar de WiFi, inmiddels een 1e levensbehoefte, valt al 2 keer uit. Lastig, maar zeker niet onoverkomelijk want dan kan ik weer even aan het verslag schrijven.

Het loopt tegen half negen als we het stadje in wandelen. Jannie had op TripAdvisor weer een restaurantje gezocht en het eten smaakt ons daar goed. Er zitten enkele andere locals te eten. En er staat een grote tafel waar de hele familie omheen zit. Tijdens het eten kijken ze BBC-earth. Wij kunnen mooi en beetje meekijken.

Als we weer terug in het hotel zijn is het tijd om op toerbeurt te gaan douchen. En nog even te relaxen voor we gaan slapen. Morgen de laatste rit van ongeveer 200 km, terug naar Chiang Mai.