Dag 21 - vlucht naar Krabi

29 juli 2016 - Ao Nang, Thailand

Toen ik vannacht wakker werd hoorde ik de regen en onweer in de verte. Als ik vanmorgen buiten kom, is het nat op straat. En het is bewolkt. Ik ga even op zoek naar een pinautomaat voor we zo gaan ontbijten. Ik heb 3 pinautomaten nodig om aan geld te komen. De eerste weigerde m'n kaart. De tweede leek hem in te slikken maar na (heel) lang wachten kreeg ik m'n kaart terug. De derde was wel succesvol. Driemaal is scheepsrecht blijkbaar.

Ik was van plan om vanmorgen een scootertje te huren en met Sanne naar een uitzichtpunt op 18 km te rijden wat we volgens Win, onze fietsgids gisteren, gezien moeten hebben als je in Chiang Mai bent geweest. Het is even de vraag of we dat gaan doen vanwege de bewolking.

Vanmiddag vliegen we om half vijf naar Krabi. We hebben dichtbij het strand van Ao Nang, een kilometer of vijftien buiten Krabi, al een huisje geboekt voor 2 nachten. We zullen om een uur of twee met de taxi naar het vliegveld gaan, dus hebben we vanmorgen nog te besteden in Chiang Mai.

We starten met een ontbijt bij het hotel. We wilden de stad in, maar het regent inmiddels behoorlijk, dus maken we het ons zelf gemakkelijk.

Na het ontbijt blijft Sanne in het hotel. Het is inmiddels droog geworden dus Jannie en ik gaan nog even de stad in. En weer kijkt jannie bij tattoos. Ze besluit dat ze er toch wel graag eentje wil hebben als aandenken aan Thailand. Niet extreem groot en uit het zicht op haar rug, maar toch zeker "aanwezig". Een mooie tijger met Thaise symbolen moet het worden. Zie foto's voor een voorbeeld. Jannie heeft liever niet dat ik er een foto van maak. Dus dat moet ik respecteren. Ik kan alleen zeggen dat het er mooi uitziet. Hopelijk krijgt ze geen spijt van het formaat. Ik had niet verwacht dat ze dit echt zou doen gezien haar eerdere uitspraken over tattoos. Als de tattoo gezet is gaan we terug naar het hotel want het is tijd om uit te checken. We zetten de bagage in een kamer en gaan met z'n drieën nog even de stad in.

Ik koop een verse kokosnoot die ter plekke opengemaakt wordt. De kokosmelk is zeer helder van kleur, het lijkt wel water. Maar de smaak is apart, zeker niet vies, maar ook niet super. Mocht ik in de jungle zijn zonder water, dan zou ik er zeer blij mee zijn. Maar nu laat ik het voor wat het is. Ik wilde dit eens geprobeerd hebben een dat heb ik nu gedaan. De kokos zelf is zacht, anders had ik die nog opgegeten. Blijkbaar moet due eerst goed drogen voor consumptie.

We gaan nog even koffie drinken in een koffietentje nadat we kort een tempel bezocht hebben. Het is een uur of één als we daar weer opstappen en de zon laat zich niet alleen weer zien, maar ook voelen. We lopen nog door wat kleine straatjes en komen diverse grotere en kleinere tempels tegen. We stoppen nog even bij een bakkerij voor een paar lekkere broodjes en gaan dan weer terug naar het hotel. Daar scan ik digitaal nog enkele kranten voor we met de taxi naar het vliegveld gaan.

De receptioniste van het hotel heeft voor ons een taxi geregeld en die is mooi op tijd. Het is een zogenaamde red-cab. Oftewel wij zitten achterin de "laadbak" op bankjes van een mooie rooie taxi. Het is nog geen kwartiertje rijden naar het vliegveld, want het is niet heel druk. Zo hebben we nog 2 uur de tijd voor onze vlucht vertrekt.

De vlucht was voorspoedig en in net geen 2 uur vliegen zijn we ruim 1200 km zuidelijker. Het is nog licht als we aankomen tegen kwart voor zeven. Als we de bagage weer in ons bezit hebben, gaan we op zoek naar vervoer richting An Nuang.
Er rijdt een bus die volgeladen wordt met toeristen en hun bagage. Voor 150 Baht per persoon (nog geen €4) worden we 25 km verder gebracht. Het is kwart over zeven als we op pad gaan en inmiddels is het donker geworden.

We doen diverse stadjes aan, waaronder Krabi zelf. En zo raakt de bus steeds leger. Na ruim een uur rijden zijn wij aan de beurt en worden bij het resort afgezet. We moeten even wachten, want het extra bed was niet breed meegekomen bij de boeking. Als we de koffers naar ons huisje (2 onder 1 kap) hebben gebracht, lopen we even terug richting de zee om wat te gaan eten bij een restaurant. Daar staan vele grote vakken met verschillende vissoorten waaronder vele soorten krabben. We hebben zicht op de zee en we ontwaren diverse eilandjes. De eilandjes zijn verlicht, niet met straatlantaarns, maar met een soort van uplights. Ik ben benieuwd hoe de omgeving er bij daglicht uitziet.

Als we terugkomen op het Resort, horen we dat er vlak bij ons zeer waarschijnlijk kickbox wedstrijden plaatsvinden. Af en toe hoor je de gong, sowieso een commentator en juichend publiek. Ben benieuwd hoeveel "last" of genot we hier vanavond nog van hebben. Op zich heeft het wel wat. Misschien ga ik nog even komen kijken voor ik ga slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade