Dag 25 - Op naar Ko Phi Phi

2 augustus 2016 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Vanmorgen slapen we uit. Het is ongeveer half tien als we gaan ontbijten. We kiezen er weer voor om bij de vrouw van de hoteleigenaar te gaan eten. Dat is gister goed bevallen. En dat is nu ook weer het geval. We blijven nog even lekker hangen voor een bakje koffie. En internet. En als ik nog even langs de hoofdstraat wil gaan wandelen, begint het net te regenen. Dus gaat dat niet door.

Het blijft licht regenachtig, maar niet zo erg dat Sanne niet terug kan naar de Art Gallery hier vlak bij waar ze een mooi schilderij had gezien. Ze weet wat ze wil betalen en na afdingen lukt het haar om het schilderij voor die prijs te bemachtigen. Het schilderij wordt van het frame gehaald en opgerold in een PVC-buis gedaan. Na nog een kop koffie zit ons bezoek aan Ao Nang er daarmee op. We worden even na 12 uur opgepikt door een taxi busje en vertrekken naar Krabi vanwaar de boot naar Ko Phi Phi vertrekt. Het is inmiddels droog geworden maar de zon lijkt een rustdag te hebben ingelast. We pikken nog meer medereizigers op en als de taxibus zo goed als vol is, zet de chauffeur koers naar Krabi. Ook deze chauffeur heeft waarschijnlijk naar de Formule 1 gekeken, want iedere auto voor ons moet ingehaald worden. Op de 1e plek zal hij echter nooit aankomen. Wel bij de haven gelukkig.

Het is druk bij de haven. Het is niet vergelijkbaar met Harlingen hoe het eruit ziet, maar het principe is wel vergelijkbaar natuurlijk. De boot die ons vervoert is helaas weer geen speedboot. Dat had me wel leuk geleken, maar ik heb nog een kans als we naar het Resort gaan. De boot wordt goed volgeladen voor we vertrekken en koers zetten maar Phi Phi. De zee is een beetje onrustig, maar wordt dat gedurende de overtocht steeds meer. Ook lekt de boot een beetje: druppels water komen uit het plafond precies waar ik zit. Dus schuif ik maar een stoel op. Jannie is even een verdieping hoger geweest om naar buiten te kunnen kijken. Het valt haar op dat er maar één uitgang is, geen andere nooduitgang. En zo constateer ze nog wat zaken. Ik lees rustig verder in mijn boek en Sanne kihkt film op de iPad. De boot deint inmiddels verder op de golven.

Na ruim anderhalf uur varen, over een onrustige zee komen we aan in de haven. Daar is het een drukte van belang. Vele winkeltjes, vele burootjes en vele mensen die hotelletjes aanbieden. Hello, hello, where do you go? Where you stay? "
Al snel vinden wij "ons bordje" en we melden ons. Om 4 uur weer verzamelen wordt ons gemeld. Dat geeft ons nog even tijd om een winkeltje in te gaan om iets te eten en drinken te kopen. Natuurlijk gaan we weer naar de 7-eleven.

De pier begint langzaam leeg te stromen. Met vele longtailbootjes worden de vele gasten naar hun hotel of Resort gebracht. Wij zijn één van de laatsten. Ook wij gaan met een longtailboot en zitten daar met zo'n 20 man op. Langs de kust varen we naar ons Resort. De zee geeft nog steeds best veel deining en soms grote golven.

Als we aankomen bij het Resort, moeten we de laatste meters door het water afleggen. De bagage wordt daarbij voor ons gedragen. Als we zijn ingecheckt worden we door 2 jongens, die onze bagage dragen, naar ons huisje aan het strand gebracht . Het is redelijk mooi weer, zeker niet zonnig maar al wel heel lang droog gelukkig. We hebben direct inzicht op zee. En we hebben een hangmat voor de deur hangen. Hopelijk is het morgen mooier weer voor een nog mooier uitzicht om hier nog meer van te genieten.

Ik pak mijn rugzak en beetje uit en maak wat spullen op orde. Ook haal ik een extra laken en badhanddoek. Men was ingesteld op slechts 2 personen, maar er staan 2 2-persoonsbedden, dus kunnen we allen goed slapen. Als we naar het restaurant willen lopen is het al donker geworden. En het begin kort maar aardig te regenen. De regen houdt gelukkig niet aan. We gaan lekker eten en na het eten typ ik het verslag van vandaag af en upload ik de foto's. Daarvoor moet ik eerst wel terug lopen naar het restaurant voor WiFi ontvangst. En ik moet de vele krabbetjes ontwijken die op het strand rondrennen.

Morgen zullen we waarschijnlijk gaan relaxen nabij het strand. Misschien een stevige wandeling van een uur naar het dorp. Overmorgen willen we een dagje met de longtailboot op pad om enkele eilandjes aan te doen. En om te snorkelen. Maar ook dat is afhankelijk van de "vakantieplannen" van de zon de komende dagen.