Dag 26 - Op Ko Phi Phi

3 augustus 2016 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Oh ja, wat ik steeds vergeet. In Chiang Mai heb ik slippers gekocht. Niets bijzonders natuurlijk, maar die draag ik normaal nooit. In Griekenland een paar jaar geleden heb ik dat ook gedaan en een last gehad, niet echt fijn. Sinds een paar dagen dus een 2e poging. Ip de 1e dag had ik na een kwartiertje slipperen mijn tenen gelijk open. Dus toen heb ik ze maar even aan de kant gelegd. Maar zowel eergisteren als gisteren heb ik er de gehele dag op gelopen. Ik heb nog wel wat last, mijn voeten zijn ook aardig dik (van de warmte?), maar ik houd ze aan. Het is per slot van rekening vakantie en we zitten nu op een bounty eiland dus daar passen ze prima bij.

Als ik vanmorgen wakker wordt, lijkt het erop dat het regent. Maar gelukkig is het het geluid van de ventilator. En als ik heel goed luister, hoor ik de branding van de zee. Ons huisje ligt op een meter of tien van de zee en ik zie, als ik me opricht uit bed, de zon er al in weerkaatst worden. Mooi om zo wakker te worden. De dames slapen nog en de longtailboten gaan alweer op pad. Even later wordt Jannie ook wakker en zij gaat buiten zitten op ons "terras" om van de zee te genieten.

Gisteravond hebben we nog even bij het barretje gezeten. Net als vele andere gasten gingen wij ook "ouderwets" kaarten: hartenjagen. Sanne kent er weer een spel bij.

We werden nog even gezelschap gehouden door een klein poesjes dat bij ons op tafel kwam zitten. Bij terugkomst in het huisje hadden we een paar andere huisdieren op visite. Toen ik namelijk mijn toilettas open deed, kwam daar een enorme kakkerlak uitgezet. En Jannie vond een "spinnetje" in de badkamer, ik denk dat ie bijna zo groot was als mijn hand. Gelukkig niet heel dik, niet de omvang van een vogelspin, maar toch.

De zee staat hoog vanmorgen en komt nog steeds hoger. De mensen op de standstoelen op het strand, dat ook steeds kleiner wordt, worden regelmatig overspoeld door de golven. Voor de kust liggen een paar speedboten met mensen die aan het snorkelen zijn, wij kunnen daar dus heen zwemmen vanaf het strand, een meter of dertig uit de kust. Maar voor ons is het eerst tijd om te gaan ontbijten.

Na het ontbijt gaat Jannie even snorkelen in de zee. Sanne en ik blijven bij de receptie zitten. Lekker droog en WiFi ter beschikking. Het wordt daar steeds drukker, want het gaat steeds meer regenen. Nog niet echt weer voor een wandeling naar het dorp. Als Sanne en ik later ook terugkeren naar het huisje, gaan we met z'n allen buiten op het terras liggen. Er staan nl geen stoelen, maar er zijn wel lekker ligkussens. Jannie leest een boek, ik lees op mijn ereader en Sanne zit te puzzelen.

In de loop van de middag gaan we wat eten. Lunch kun je het qua tijd niet meer noemen. Het regent als we erheen lopen, maar de intensiteit neemt af. Het is wel fris, dus voor het eerst in de vakantie doe ik een truitje aan. Na het eten gaan Jannie en ik, gekleed in een poncho, de heuvel richting het dorp beklimmen. Het is een wandeling door de jungle van ongeveer een half uur. Ik krijg het al snel warm, dus de trui gaat uit. En even later doen we de poncho ook uit, want het wordt droog.

Boven aangekomen hebben we een mooi uitzicht op de haven en we genieten daar even van. We komen een paar Nederlanders tegen die vandaag vanuit het dorpje bij de haven juist naar ons resort zijn gewandeld om te gaan snorkelen. Zij zijn alweer op de terugweg. Ook zij wachten al een paar dagen op de dagtripjes, maar vanwege het slecht weer gaan die steeds niet door. Wij keren weer terug en Jannie gaat nog even snorkelen. Tenminste, dat was de bedoeling, maar het water staat nu heel laag. Dat betekent ook dat er weer een breed strand is. En daar is men, net als gister toen wij aankwamen weer aan het voetballen. Vanaf ons terras ziet Jannie een diepere geul, dus onderneemt ze een 2e snorkelpoging. Ik ga even lekker douchen, maar wel met koud water, want warm water is hier niet. Net als beperkte stroom: alleen s'avonds vanaf 6 uur tot smorgens vroeg. Maar dan kan de ventilator tenminste wel draaien voor wat verkoeling.

We gaan lekker eten en daarna weer even kaarten. Hopelijk is het morgen beter weer een kunnen we een dag op pad met de boot om te snorkelen. Maar dat moeten we om 8 uur checken en dan vrij rap vertrekken. En nog ontbijten. Vanavond maken we het dan ook niet echt laat. Tenminste, dat is de insteek.