Dag 8 - Bangkok

16 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Vandaag doen we rustig aan. We gaan rond 9 uur ontbijten en weten inmiddels goed wat er "te koop" is in het restaurant. We dien ons dan ook goed aan zaken waarvan er inmiddels weten dat ze hem goed smaken. Het begint dan ook al vertrouwd aan te voelen. Dus eigenlijk zijn we hier al te lang :-)

We besluiten om vandaag naar een markt te gaan. Dat is de "Chatuchak weekend market" en schijnt één van de grootste markten ter wereld te zijn. We gaan met de sky-train en daarvoor moeten we eerst een klein stukje wandelen. Als we om een uur of tien het hotel uitstappen lijkt het een stuk warmer dan de dagen hiervoor. We kopen een kaartje en stappen, nadat we diverse trappen hebben bestegen, in de trein. Onderweg maken we nog een overstap richting het Noorden en na een minuut of twintig zijn we op de plek van bestemming.

De markt heeft veel weg van China Town, alleen de keuze is beperkter. Er is veel kleding, heel veel kleding. En veel schoenen. Zowel 2e handschoenen die worden aangeboden, als ook echte "neppers" van de bekende merken. Het duurt dan ook niet lang voor Sanne "haar" schoenen ziet van het "juiste" merk. De juiste kleur en accenten. Maar helaas, niet de juiste maat. Tenminste nog niet, maar dat is een kwestie van goed zoeken in de vele kraampjes. Uiteindelijk lukt dat. Er worden meer snuisterijen aangeschaft en de meest functionele is naar mijn mening een hangmat van parachutestof. Niet voor hier, tenminste dat is niet de insteek, maar voor thuis. Zo slenteren we wat rond, genieten van de verscheidenheid aan mensen, drinken wat, kopen wat te eten en sluiten af met een aankoop voor mij. Het betreft een Battery pack om de meegenomen electronica zoals fotocamera, video camera en telefoon, etc. van stroom te kunnen voorzien als een stopcontact even niet in de buurt is.

We gaan om een uur of drie weer terug met de skytrain en net als vanmorgen is het heel druk op het perron. Ook in de trein zelf is het dus behoorlijk druk, dus blijven we weer staan. Alleen Jannie heeft vanmorgen even gezeten toen haar een stoel werd aangeboden door een aardige Thai. We lopen weer terug naar het hotel en Sanne gaat even zwemmen. Jannie en ik gaan kijken of we alvast een vlucht kunnen boeken voor over ruim een week als we van Chiang Mai naar Krabi in het Zuiden willen vliegen. Dat gaat niet zonder slag of stoot maar uiteindelijk lukt het me. Lang leve internet en de mobiele telefoon die weer een mooi hulpmiddel blijkt te zijn.

's Avonds gaan we natuurlijk weer uit eten en ik eet, geheel onbedoeld, vegetarisch. Puur omdat ik niet spicy wilde eten en de andere gerechten me minder aanspraken. Alleen in de soep zit kip en die smaakt goed. De dames genieten volop van hun lekkernijen. We bezoeken ook nog een supermarkt om voor morgen wat inkopen te doen voor onze treinrit naar Chiang Mai. Die rit zal de gehele dag in beslag nemen.

We gaan weer terug richting hotel en Jannie gaat naar de kamer. Maar Sanne en ik gaan nog even naar de night market. Ik heb nog een zaklamp nodig, want de andere is overleden. Ook koop ik echte nep in-ear oordopjes: beats by dr.dre
Sanne koopt een souvenir en zo hebben we alle straatjes bekeken voor ook wij naar het hotel gaan. Het wordt tijd om de tassen weer in te gaan pakken en ons bed op te zoeken. Morgenvroeg gaan we met de trein van half negen op pad, maar we worden om half acht opgehaald en daarvoor gaan we nog ontbijten. De wekker staat dus vroeg, op 6 uur.